Wednesday 22 May 2013

little turtoise



Kakak aku ada bela sekor kekura . Kitorang bagi nama dia lily . Tak tahu lah dia ni speasis jantan atau betina . Tengok macam betina aje . haha padahal main hentam aje . Tapi dah dekat dua minggu ni dia sakit aje . Naik risau aku .


 Aku nak bawak pegi klinik haiwan , tapi aku takut doktor tu gelak guling-guling ,haha ! yelah , aku baca kat blog someone nih , ape yang dia cakap jelas mengatakan yang kekura aku nie kena sembelit?? hhaha ! aku ingat orang aje yang kne sembelit .. kekura pun kena jugak ke ? kesian kau cik kekura.. Dan cara nak rawat kekura tu dengan menggunakan air yang sedikit suam . nampak tak cengkerang dia macam terkupas-kupas?


Oke aku laju-laju pegi buat . Then aku tengok dia makin tercungap-cungap .Wah!! Kau dah kenapa cik kekura?. Aku dah tak senang duduk kau tahu tak? Then masa nak tidur , kitorang letak dia kat tempat gelap. Lama lepas tu aku pegi lah check it out si cik kekure , kau tahu dia buat ape? Dia berdiri kot .mybe dia tengah uuk? berdiri? haha gila osem cik kekura ni . berak berdiri , kencing berlari ?mungkin? ngehehe..but  Pheww gila kott ! macam berkesan aje cara kitorang tu. haha! Then dah puas belek-belek cik kekura , aku letak lah balik akuarium dia dekat tempat gelap . Then tidur .


Tomorrow morning kau tahu apa jadi? Cik kekura dah nazak gila weyh ! sedih gila kot masa tu . then aku bagi dia kena cahaya matahari . Dia diam je seribu bahasa ! Aduh , macam mana nie . Risau gila . Last-last , setelah hampir dua minggu cik kekura mengalami tekanan jiwa dan batin, Cik kekura akhirnya menghembuskan nafas terakhir pada pukul 10 pagi tadi .. Pheww!! sedih bhai . Tak sempat dia nak membesar tahu .



Tapi nok buek cemano , udah sampai dek ajal nyo si kekuro tu ngah oii .. ekau nags air mto daroh kalipon dak idop tak menatang tu . Phew sentap jugak . Tah mulut sapo tah celupar pagi-pagi ni .? ok lah.. 
till then , thanks for reading !

No comments:

Post a Comment